10: bara musik

Det tionde inlägget firas med lite musik. Men inte vilken musik som helst, musik med ord som sliter sönder det lilla man har som slår inne under revbenen. Musik med ord som får hjärtat att explodera med en sådan fart att ingen kraft kan hålla tillbaka tankar.

Stora ord må du tycka. Hur ska han hålla det han lovar? Hur kan han ens våga sig på att beskriva något så litet som musik, det som jag alltid har strömmandes ut ur bilradion, ska kunna få mig att känna något större än den fis jag just klämde ut?
Men om jag säger ‘Jeff Buckley’, så säger du ‘Hallelujah‘. Säger jag ‘Queen’, så säger du ‘We are the champions‘. Och säger jag ‘Winnerbäck’, så säger du ‘Hugger i sten‘, eller om du har någon självbevarelsedrift så säger du: ‘Vem fan är det?’

Utan större ord så ger jag er, kanske det bästa sen det skivade brödet, osthyveln eller giljotinen… den man skivar ägg med allså. Jag ger er If I go, I’m going (spotify).

this house she’s holding secrets I got my change behind the bed in a coffee can I throw my nickels in just incase I have to leave I will go if you ask me to and I will stay if you dare if I go I’m goin shameless I’ll let my hunger take me there this house she’s quite the talker she creeks and moans she keeps me up and the photographs know I’m a liar they just laugh as I burn her down and I will go if you ask me to I will stay if you dare and if I go I’m goin on fire let my anger take me there the shingles man they’re shaking the back door’s burning through this house she’s quite the keeper quite the keeper of you I will go if you ask me to I will stay if you dare and \: if I go I’m goin crazy I’ll let my darling take me there :\

Det här inlägget postades i musik och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

