9: sexlekar eller tortyr

Det hör inte till vanligheterna att man uttrycker sig på ett sådant detaljerat sätt i en annons.

Säger polisen om något som skrev på ett sexkontaktsforum.

Söker undergivna slynor till min tortyrkällare, för stränga uppdrag utan möjlighet till nåd. Helst från Halland.

Vad är det som är så detaljerat, ”tortyrkällare”? Ptja, man kan ju hålla på med tortyr i köket också om man vill. Men tortyr[insert random rum] ger inte samma klang. ”Undergivna slynor”, kanske? Nja, det var ju ett sexkontaktsforum, det finns inget fel med lite BDSM och grövre språk för att väcka intresse. Kanske var det: ”Helst från Halland” som skapar oron hos polisen. För inte ska väl Halland vara knullmecka i Sverige: ”Men vi behåller gärna Halmstad och Tylö Sand, för Gnissel ger mycket pengar”.
Personligen tror jag inte att den där källaren i ödetorpet är något mer än en lekplats för vuxna människor. Ni vet, gungor, ruchekanor och sandlådsgrävmaskiner.

Sådant här skulle inte hända här i Staden i Glas. Då polisen är kontrollerad av folket och folket får bestämma vad och vilka undersökningar är värda att betalas med skattepengar. Ett sextorp skulle inte undersökas en längre stund.
Låt vuxna människor göra vad de vill i sängkammaren. Eller i det här fallet en sexlekplats.

Det här inlägget postades i nyheter och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till 9: sexlekar eller tortyr

  1. Tami skriver:

    Läskigt med såna människor…vem det än är som söker: undergivna slynor att ha i en tortyrkällare,utan nåd..borde få hjälp direkt…det är inget vi kvinnor direkt uppskattar. Med tanke på hur mycket sånt skit som händer….vet inte vad din definition av sex är men det där har inget att göra med sex…det är riktigt störda människor som aldrig hanterat dem problem dem haft utan ger uttryck på det på detta sätt. Inget att leka med…jag förstår att det inte är ett hot för dig för du tillhör ju inte den grupp som drabbas av det. Äckligt…riktigt vidrigt…du vet ingenting om psykologi eller hur människans hjärna fungerar…uttala inte dig om detta. Jag ser kvinnor dagligen i mitt arbete som har utsatts för sådant…Det är ju klart och tydligt att den mannen kommer att gå längre än så…det fattar du väl? Har du sådana tankar gör detta samhälle och dig själv en tjänst och sök hjälp. Det finns andra sätt att uttrycka ilska och hat på.

    • Timo skriver:

      Mycket skit händer överallt, det betyder inte att allt som händer behöver vara skit. Och det finns de som nyttjar både rollspel och bdsm i sänkammaren. Är det fel? Ja, då kanske en liten realitycheck borde vara i sin ordning.
      Och nej, det är inte klart och tydligt att mannen kommer gå längre en så. Än en gång, man ska inte dra allt över samma kam. Det tråkiga är när det går överstyr, vilket jag hoppas är sällan, med tanke på hur många som faktiskt knullar och har kul.
      Min definition av sex? Är du så intreserad så kan jag säga att jag är en tråkig jävel som gillar det enkelt och tryggt. Sänkammaren är inget ställe att uttrycka ilska och hat på. Sådant kan man göra via foruminlägg och bloggkommentarer.

  2. Tami skriver:

    Och jag är inte för lagar och regler…helst önskar folk kunde tala om sin störningar till både sina grannar,vänner och främlingar UTAN att bli dömda…och jag har inget emot att direkt ställa upp…det skrämmer inte mig att tala med folk som lider på olika sätt. Det går alltid att ta reda på varför dem gör det dem gör…det finns alltid en andledning…och det handlar inte heller om rätt och fel…utan mer om hur sånt här skit begränsar mindre starka kvinnor…riktigt äckligt att vilja dominera över ett annat folk eller en annan människa och försöka styra dem för egna behov.

    • Timo skriver:

      Jag tror du inte förstår riktigt. Jag är för lagar och regler, det är bara att vissa av lagarna och reglerna inte är logiska eller gör någon som helst nytta. Skulle det vara så att det är en brottsplats där våldtäkt och/eller frihetsberövande har ägt rum, ja då är det bara bra om den jäveln hittas, vare sig det är en kvinna eller man. Är det inte en brottsplats så kan man lika gärna glömma skiten.
      Liksom du så hoppas jag på en mer öppen och ett mindre dömande samhälle dock, men det har med samhället att göra, inte lagarna.

      • tami skriver:

        Missförstå mig inte…jag är för bdsm och alla sorts lekar…har du sett hur det ser ut där? Det är inte direkt sexigt…det ser ut som någon som har använt sig av tortyr,vare sig det gäller ”nöje” eller ett brott så är det ganska klart att dessa människor har ett behov av att kontrollera människor…förnedra,det ger dem en njutning. Såna behov hos människan har åsamkat mycket problem. Nu talar jag inte om enbart i säng kammaren. Jag snackar om både på mikro och makro nivå i vårt samhälle.
        Ett behov,en kick som kräver mer och mer.
        Som vilket annat behov som helst som inte finns i oss men som är skapat som substiut för andra behov, det är ju inte så att denna kvinna eller man bara en dag vaknade o blev såhär.
        Började säkerligen med porr,sen med förbjuden porr,sen med djur (i många sådana fall har detta varit något återkommande)…sen med kvinnor eller män som är väldigt undergivna (pga av obearbetade trauman,ALLTID återkommande) …tills det till slut blir en öde torp,mitt i ingenstans (men en främling) i sån miljö.
        Med vuxen blöja och en slang för tillförsel av vätska.
        Tror du verkligen inte en sådan människa är kapabel och fantiserar om att ta det längre? Efter ett tag blir denna fantasi förverkligad. Och allt det här uppmuntras (subtilt) i vår kultur,samhällsstruktur samt media.
        Mycket tydligt kan man se roten till dessa skapade ”behov”. Bara man öppnar ögonen.
        Det räcker nu. Hur kan du inte förstå hur farligt detta är? Med tanke på hur våldsamma sexuella handlingar män utför dagligen mot kvinnor, (som resulterar i brutala mord i flera fall)tror du dem bara blev så en dag? Successivt och långsamt når man till den nivå av perversiteter. Inget att ta lätt på,det är ett viktigt samhällsproblem som vi inte kan fortsätta rättfärdiga bara för att vi inte klarar av att kontroller våra begär. När du ser detta rum…Vad känner du? Lekfullhet och sexuell kreativitet? eller agressivitet och maktmissbruk? Jag talar enbart från mina erfarenheter och vad jag har lärt mig genom mitt jobb med kvinnor som har blivit både torterade och isolerade. Detta beteende och behov har stora konsekvenser och kostar oss enorma summor. Jag säger absolut inte; lås in dem,det är ingen lösning men definitivt ge dem vård. Tyvärr lever vi ju inte i en sån värld där sån vård prioriteras…men vi kommer dit,förhoppningsvis.

        • Timo skriver:

          Nej, det inger inte en sexuell lekfull känsla i mig att se bilderna, däremot känner jag heller inte något agressivt i mig heller. Men faktum kvarstår, alla är inte som jag. Alla har sina egna preferenser. Det behöver fortfarande inte betyda att en sexuell lek inte har ägt rum.
          Det KAN vara så att det är en del sjuka grejer som hänt där inne. Och OM det har varit något olagligt, ja då är det inte innan det är bevisat som man kan börja tänka på vård.
          Om inte den/de vill ha den hjälpen tidigare. Om det är på det viset så hoppas jag att vården finns.
          MEN! Jag säger det igen, för det tåls att upprepas: Det behöver inte vara något mer än en oskyldig lek. En lek där två parter kommit överrens, gjort det BÅDA velat, där ingen blivit skadad och båda gått hem lyckliga. Tillsammans eller var för sig.
          Det är förhoppningsvis vad som hänt också.

  3. Tami skriver:

    Jag hoppas oxå det. Vi ser vad som händer..vill nästan slå vad me dig hehe

  4. Tami skriver:

    Eller jag har ju rätt så vi behöver inte ens fundera ut det…kan göra nåt i efterhand. 😛

Kommentera

