1: en start

Kollapsen – Med sanden i ögonen, med de brinnande tårarna skapades illusionen.
Katastrofen – Med askan över molnen, med det tunga ljuset målades färgerna.
Kopian – Med alkoholen i blodet, med illusionerna färgades…
Transparent.

*  *  *

Nästa hållplats Lund central. Avstigning på höger sida. Anslutande tåg mot Båstad, Halmstad och Göteborg avgår från spår fyra. Tåg mot Staden i Glas är inställda på grund av en kopp varm choklad, ersättningsbussar står och väntar. Vi ber om ursäkt för obekvämligheten. Skyll på våra praktikanter.

Det är här det börjar. En början efter ett slut, likt en avdankad elitidrottare som tar på sig skridskorna en sista gång, som en kulturberikad rockare som gör en sista comebackturné. På samma sätt sätter jag mig än en gång vid tangentbordet för att berika era liv, berika mitt liv med samma hurtiga SJ-steg mot förbättringar som SJ har. The T in Wicked är historia, den är inte relevant längre, den var inte rolig längre. Den må innehålla bra skit men mycket är ren skit. Staden i Glas blir en ändring i det hela,  en frisk vind i en kloroformindustri.

*  *  *

Q&A
Vad får mig att göra det här då, en nystart?
Mest min hjärna. Jag har så mycket jag måste få ur mig, det känns som att allt som finns där inne annars kommer hoppa ut samtidigt för att strypa mig.

Varför en ny blogg?
För att den gamla är tråkig och orelevant. Plus att jag gillar det här namnet mer.

Vad blir bättre här?
Allt, så småningom.

Och slutligen, vad är hemligheten med namnet?
Det finns ingen hemlighet, det är en stulen, snodd, snattad och omarbetad rad från Katatonias ‘Ghost of the sun’

the thin darkness here not strong enough to make you appear I once changed my style when they said hello I said goodbye I once played a role I was out there marketing my soul the city of glass that I live in the coldness from my brothers skin \: I trusted you you lied It’s all I hear a fucking lie don’t give a shit it’s over now it’s all I know you broke the vow I trusted you you lied It’s all I hear a fucking lie don’t give a shit it’s over now it’s all I know you broke the vow :\ the thin darkness here not strong enough to make you appear I once changed my style when they said hello I said goodbye truth is I have seen it come seen the ghost of the sun I can’t have it undone truth is I have seen it come seen the ghost of the sun I can’t have it undone in time we all call out for relief see two lovers meet pass you on the street \::\ the city of glass that I live in the coldness from my brothers skin the city of glass that I live in the coldness from my brothers skin

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

